VDL
Naar de volgende pagina:
of terug naar de overzichtpagina:
© www.pcreest.nl  06-2011
Het eerste 1:50 model van HollandOto is gelijk een voltreffer, de actuele versie van  VDL Citea.
De afwerking van het in China gemaakte model is perfect, na het openschroeven en demonteren blijkt het model een zodanige constructie te hebben dat hinderlijke schroeven dwars door het interieur tot het verleden behoren. Maar ook kon de interieurvloer door deze constructie vrijwel origineel worden nagebouwd.
De openslaande deuren sluiten perfect door de prima pasvorm.
Ook het interieur en het dashboard zijn mooi nagebouwd, mijn complimenten aan de ontwerpers van dit schaalmodel!

Als eerste uitvoeringen zijn 2 verschillende versies met "Bus of the Year" opdruk verschenen, deze versies zijn in juni 2011 in de handel gekomen.
Daarnaast zijn in opdracht van het ROC van Twente én het ROC Eindhoven 2 verschillende versies gemaakt met "Connexxion Academy" als opdruk, deze beide versies zijn echter niet te koop en uitsluitend voor eigen ROC-doeleinden bedoeld.

Binnenkort verschijnt ook het Citea-model in schaal 1:87.

VDL Citea SLF 120; versie 2011.
Carrosserie: VDL Heerenveen.

Model: HollandOto, geproduceerd in China (2011)


Gegevens van de originele bus:
linksachter staand ingebouwde 6 cylinder DAFdiesel type PR 228U1, met een cylinderinhoud van 9200 cc en een vermogen van 310 PK (228 kW). Uitlaatgasnorm: EEV.
Volautomatische 4-versnellingsbak Voith Diwa 864.5.

Lengte 12,0 mtr; breedte 2,55 mtr; hoogte 3,02 mtr.; low-floor met een maximale stahoogte 2,42 mtr.; wielbasis 6,0 mtr. Ledig gewicht 11.160 kg, maximum toelaatbaar gewicht 18.000 kg.
28 zitplaatsen en 69 staanplaatsen.

De uitvoering op bovenstaande foto's is uiteraard een eigen creatie voor "mijn" wagenpark.